ПОЛОЖЕННЯ про Жидачівське районне управління юстиції Львівської області
1. Жидачівське районне управління юстиції Львівської області (далі - управління юстиції) є територіальним органом Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст). Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту та безпосередньо Головному управлінню юстиції у Львівській області (далі - головне управління юстиції). У складі управління юстиції діє реєстраційна служба, яка є структурним підрозділом головного управління юстиції, що забезпечує реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби України (далі - Укрдержреєстр) та підпорядкована реєстраційній службі головного управління юстиції та безпосередньо Укрдержреєстру.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України та іншими актами законодавства України, а також наказами головного управління юстиції.
3. Основними завданнями управління юстиції є: реалізація державної правової політики, а також забезпечення реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб); експертне забезпечення правосуддя; забезпечення роботи нотаріату; здійснення в межах повноважень міжнародно-правового співробітництва.
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
4.1 узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозиції щодо його вдосконалення та подає їх на розгляд головного управління юстиції;
4.2 бере участь у розвитку системи правової інформації;
4.3 підтримує тексти актів законодавства у контрольному стані, веде їх облік та здійснює зберігання; доводить інформацію про збірники актів законодавства, що видаються Мін'юстом, та про доступ до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів до відома органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян;
4.4 координує діяльність територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевої державної адміністрації з питань систематизації законодавства, перевіряє стан такої діяльності, надає рекомендації щодо її поліпшення і вносить пропозиції про усунення виявлених недоліків;
4.5 координує діяльність територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевої державної адміністрації, а також державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об'єднань, навчальних закладів з питань правової освіти населення, перевіряє стан їх діяльності із зазначених питань, надає їм необхідну методичну допомогу, консультує їх з питань підготовки навчально-тематичних планів, програм, посібників, визначення форм і методів правового навчання; дає рекомендації щодо його вдосконалення; бере участь у проведенні семінарів, конференцій, олімпіад, конкурсів та інших навчально-методичних заходів;
4.6 здійснює методичне керівництво правовою роботою в територіальних органах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевій державній адміністрації, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях;
4.7 перевіряє в територіальних органах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевій державній адміністрації, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях стан правової роботи, надає рекомендації щодо її поліпшення, вносить пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях;
4.8 здійснює через засоби масової інформації інформування населення з питань держави і права, захисту прав і основних свобод людини, чинного законодавства та діяльності підвідомчих органів та установ юстиції;
4.9 організовує та забезпечує роботу громадських приймалень із надання безоплатної первинної правової допомоги, надає їм методичну допомогу
4.10 забезпечує доступ до публічної інформації;
4.11 сприяє розвитку надання юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб;
4.12 сприяє організації навчання державних виконавців та забезпечує підвищення рівня їх кваліфікації;
4.13 здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів районної державної адміністрації, її управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, веде реєстр цих актів;
4.14 перевіряє в районній державній адміністрації, її управліннях, відділах, інших структурних підрозділах стан додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, вимагає у разі потреби подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію або їх скасування, вносить пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях;
4.15 скасовує рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів;
4.16 організовує роботу щодо прийому від виконавчих органів сільських, селищних та міських (крім міст обласного значення) рад звітів за встановленими формами;
4.17 відповідно до законодавства забезпечує ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
4.18 здійснює контроль за діяльністю атестованих судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ і здійснюють свою діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту та внесені до Державного реєстру атестованих судових експертів;
4.19 сприяє організації роботи державних нотаріальних контор, які працюють на території району;
4.20 сприяє організації надання приватними та державними нотаріусами правової допомоги населенню району з питань учинення нотаріальних дій;
4.21 організує та контролює виконання міжнародних договорів України з питань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань, пов'язаних з діяльністю установ юстиції;
4.22 здійснює інші повноваження на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України.
5. Управління юстиції з метою організації своєї діяльності:
5.1 організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату управління юстиції;
5.2 сприяє здійсненню добору кадрів управління юстиції;
5.3 за дорученням головного управління юстиції укладає договори, вивчає, аналізує та узагальнює потреби матеріально-технічного забезпечення управління юстиції, забезпечує збереження матеріальних цінностей;
5.4 розглядає звернення громадян з питань, що належать до його компетенції, виявляє та усуває причини, що породжують обґрунтовані скарги громадян; 5.5 забезпечує у межах своєї компетенції дотримання державної таємниці в управлінні юстиції, підвідомчих органах та установах юстиції;
5.6 забезпечує в межах своєї компетенції виконання завдань мобілізаційної готовності;
5.7 здійснює контроль в управлінні юстиції та підвідомчих органах і установах юстиції за дотриманням актів законодавства з питань боротьби з корупцією і злочинністю та забезпечує їх неухильне виконання;
5.8 забезпечує в межах повноважень проведення заходів щодо запобігання корупції та здійснення аналізу стану дотримання антикорупційного законодавства.
6. Управління юстиції має право:
6.1 залучати вчених і фахівців, спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань, що належать до його компетенції;
6.2 одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб;
6.3 скликати та проводити наради з питань, що належать до його компетенції;
6.4 у разі неналежного виконання керівником юридичної служби територіального органу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, місцевої державної адміністрації, державного господарського об'єднання, підприємства, установи, організації покладених на нього завдань порушувати питання про притягнення його до відповідальності згідно із законодавством;
6.5 залучати в установленому порядку для перевірок роботи атестованих судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ і здійснюють судово-експертну діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів, кваліфікованих судових експертів науково-дослідних установ судових експертиз, підпорядкованих Мін'юсту;
6.6 уносити до Мін'юсту пропозиції щодо призначення дисциплінарного провадження відносно судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, здійснюють свою діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту та внесені до Державного реєстру атестованих судових експертів. 7. Управління юстиції взаємодіє з територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевою державною адміністрацією, органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями на відповідній території з питань, віднесених до його компетенції.
8. Управління юстиції у межах своєї компетенції видає накази, організовує і контролює їх виконання.